Bestaat er een opleiding dieetist op hbo niveau die erkend en verkort is?

Bestaat er een hbo verkort erkend dieetist opleiding?
En zit alles ineen opleiding of wat zou je erbij moeten volgen als je zelfstandig wilt werken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee, die bestaat niet, het is een pittige opleiding met veel scheikundige dingen die je niet kan verkorten met een vooropleiding op het MBO.

Verder zit alles erin en kun je daarna een zelfstandige praktijk beginnen inderdaad. Let wel op dat de vraag gedaald is sinds het niet meer vergoed wordt. Dit jaar wordt het wel weer een paar keer vergoed maar om af te vallen is een diëtist wel erg duur geworden. Je hebt meer zekerheid als je in een ziekenhuis werkt.